Schade?

We helpen u graag!

Schade melden


Stap 1: Meld de schade

We kunnen je het snelst helpen, als je de schade online (via mijn polissen) meldt, of via je VerzekeringApp. Kom je er niet uit, of ben je je inloggegevens kwijt? Neem dan contact met ons op via 040-3400110 of schade@goodfinanz.nl. Ook als je een schadeformulier op papier nodig hebt.

Wat hebben we in ieder geval nodig?
– online schademelding of een schadeformulier op papier
– bij verlies of diefstal; altijd het aangifterapport van de politie
– omschrijving van wat er is gebeurd
– eventueel foto’s van de schade
– Stuur een offerte voor de reparatie mee. Is de schade niet meer te repareren? Dan ontvangen we graag een aankoop-bon of, als je die niet meer hebt, zoveel mogelijk informatie over het hetgeen is beschadigd, zoals het merk, type en aankoopdatum.

Het is belangrijk dat we meteen zoveel mogelijk informatie over je schade ontvangen. Dat voorkomt onnodige vertragingen

We nemen na een melding snel contact met je op om je te informeren over de afhandeling. Na akkoord van de verzekeraar kan de schade worden hersteld en/ of uitgekeerd. Bij grotere schades komt er een onafhankelijk expert de schade taxeren.

 

Stap 2: Schadeherstel

Schade aan je woning of spullen
– Bij glasschade neem je contact op met de ruitherstelservice: 0900-2004097.

– Voor overige schades is het belangrijk eerst te kijken wat herstel of reparatie gaat kosten. Voor schade aan je woning helpen we je daarbij. Als je dat wilt, zorgen we ervoor dat een professionele schadehersteller snel een afspraak met je maakt.

Schade aan je auto
Ruitschade (ruitbreuk of sterretje)
Bij een ruitschade kun je rechtstreeks contact opnemen met Carglass (088-0406406) of Autotaalglas (0800 – 0828).

Overige schades (zoals een aanrijding of hagelschade)
Voor alle schades aan je auto, werken we samen met erkende schadeherstellers. Als je een schade laat herstellen bij een aangesloten schadehersteller dan:
– betaal je bij reparatie géén eigen risico (bij ruitvervanging wel)
– krijg je tijdens de reparatieperiode, van een verzekerde schade, gratis een
vervangende auto
– bij een total-loss schade krijg je 5 dagen vervangend vervoer

Bel bij een noodsituatie de verzekering- alarmcentrale:

                     088-1121816 (24/7)

Ook als je auto weggesleept moet worden, of als je een beroep moet doen op je reisverzekering. Vanuit het buitenland is het telefoonnummer 0031-88-1121816

Belangrijke telefoonnummers:

GoodFinanz: 040-3400110
Verzekering-Alarmcentrale: 088-1121816 of 0031-88-1121816 (buitenland)
Rechtsbijstand ARAG (033 – 434 2350) of DAS (020 – 6517 517)
Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit: 071-3641777 (bij autodiefstal)